Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Energier

Av Helena Bengtsson - 20 september 2010 10:26

     


Det talas mycket om energier, om att allt är uppbyggt av energier. Jag kan känna att på ett plan är detta en sanning för mig. Om en god vän till mig i en annan stad tänker på mig, kan jag känna av detta, det har hänt. De människor jag har starka band till kan jag emellanåt känna in starkt. Det har hänt att jag drömt sann-

drömmar och att drömmar symboliskt visat mig saker som har varit viktigt för mig att lägga märke till, som har hjälpt mig i mitt liv att förstå vad som är på gång. Men det har varit först i efterhand som jag förstått sambandet, att drömmen visade på något som skulle komma att hända.


Min farmor gick bort i år, 92 år gammal. Min älskade farmor som jag alltid haft en jättefin kontakt med. Året innan hon gick bort fick hon en stroke. Månaderna innan stroken drömde jag om henne. Jag drömde att vi var på ett tivoli, att vi skulle gå ut från det och att jag gick bredvid henne och höll henne i armen, som stöd. Plötsligt segnade hon ner och föll ihop. Jag fick hjälp av andra människor som fanns i närheten och de gav henne vätska att dricka. Det hjälpte henne att orka sista biten ut från tivolit. När vi kom till utgången sprang hon iväg, nästan studsade, lycklig som ett barn. Hon försvann ur min åsyn men väldigt glad.


När jag vaknade efter min dröm förstod jag ingenting.


Några månader senare ringde min pappa mig tidigt en morgon och berättade att personalen där hon bodde (eget boende) funnit henne i sin lägenhet. Hon hade förmodligen varit i köket för att hämta något att dricka och snubblat på mattkanten. De hade hittat henne avsvimmad på golvet. Min farmor hade fått en stroke :( Hon blev inlagd på sjukhus med dropp. Efter flera månaders tid fick hon komma hem ett tag sedan fick hon flytta till det sista boendet hon hade i livet. Ett gruppboende där de tog väl hand om henne. Min älskade farmor satt i rullstol sin sista tid i livet och kunde nästan inte prata, hon blev förlamad i ena sidan. Jag förstår att min dröm nu i efterhand ville förklara hennes kommande tillstånd: stroke-anfallet (när farmor segnade ner i drömmen) , droppet (vätskan de andra människorna gav henne i drömmen) hon fick och lyckan hon förmodligen upplevde, och friheten när hon till slut fick lämna detta jordeliv för sin resa vidare till Andra sidan (då hon kom ut från "tivolit" i min dröm, tivolit som jag tror symboliserar hennes liv, det roliga hon haft i sitt jordeliv).


För mig blir min dröm en försäkran om att min älskade farmor har det bra nu på Andra sidan. Det stärker även min tro på att andevärlden alltid finns med oss och kan förmedla oss med våra nära och kära, via att man "känner på sig" saker (telepati), sanndrömmar osv.


Må du vila i frid, älskade farmor. Tack för allt fint vi delat.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Bengtsson - 11 november 2010 12:41

Idag är en sådan där fin dag. Solen lyser ute starkt och klart. Snödropp från taket när snön smälter... Inne sitter jag med ett tänt ljus och ser ut på detta vackra landskap. Det känns bra. Vad som också känns bra är att jag höll min...

Av Helena Bengtsson - 27 september 2010 09:46


När livet susar på i 180 kan det vara bra att stanna upp ibland. Just nu är jag inne i en period när jag känner att jag behöver få struktur på mitt liv och på mina tankar också för den delen.   Jag behöver också blir mer disciplinerad att komma...

Av Helena Bengtsson - 26 september 2010 12:43

Idag är det riktigt ruggväder ute. Så jag har passat på att sortera lite bland barnens kläder. I storleksordning och i olika kartonger så man har koll. Tänkte försöka sälja av lite prylar på Blocket eller annan sida. Jag kan ju iofs lägga ut bilder p...

Av Helena Bengtsson - 23 september 2010 15:58

   Idag är en härlig dag. En dag att bli glad av. Jag känner en sådan harmoni inom mig. Hela denna vecka har jag känt mig glad och lycklig faktiskt. Det känns ÄNTLIGEN som att det går framåt för mig. Jag hade en liten kris nyligen, då     jag be...

Av Helena Bengtsson - 21 september 2010 11:04


                                 God förmiddag!    Idag vaknade jag tidigt, skjutsade barn och man till dagis/skola respektive jobb. Efter det åkte jag och hämtade ut mitt nya körkort. Nytt, eftersom jag bytt efternamn då vi gifte oss. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards